• Klasa III A na wycieczce do Łańcuta

• 06.10.2023 12:09
      • Wycieczka klasowa została zaplanowana w okresie jesiennym i odbyła się 3 października 2023 roku. Wybór tego miejsca nie był przypadkowy, gdyż przepiękny kompleks pałacowo-ogrodowy znajdujący się w Łańcucie, stwarza możliwość poznania kultury i sztuki oraz historii Polski. Większość dzieci po raz pierwszy zwiedzała wnętrze zamku jako obiektu muzealnego, byli więc pod dużym wrażeniem. Szczególnie zapamiętali piękną salę balową. Muzeum oferuje także ciekawą kolekcję pojazdów konnych, dzięki której uczniowie mogli poznać sposób podróżowania w dawnych czasach.
        Wszystkich zachwyciły ogrody w stylu włoskim, które są wspaniale utrzymane i bogate w różnorodną roślinność. Zatrzymywaliśmy się przy różnych fontannach, przyciągnęły nas także cudnie pachnące krzewy różane. Spacer po ogrodach w promieniach jesiennego słońca był dla dzieci doskonałym odpoczynkiem po zwiedzaniu zamku. Dużą atrakcją był dla nich także pobyt w parku i zbieranie kasztanów, które leżały pod kasztanowcami w ogromnych ilościach. Jak się później okazało, w tym dniu obchodzony był Dzień Kasztana, więc idealnie zgraliśmy się z tym terminem.
        W drodze powrotnej wstąpiliśmy na posiłek do restauracji Mc Donald's w Rzeszowie, a następnie kierowaliśmy się w stronę Jasła. Droga szybko nam minęła i w godzinach popołudniowych bezpiecznie dotarliśmy na miejsce. Następnego dnia w szkole podsumowaliśmy wycieczkę oraz omówiliśmy najważniejsze zagadnienia z nią związane. Dzieci zaskoczyło podchwytliwe pytanie ,,Czy w Zamku w Łańcucie mieszkali królowie?" które było okazją do pogadanki na temat rodów magnackich w dawnej Polsce. Pamiątką z wycieczki będą albumy prezentujące Zamek w Łańcucie, wykonane przez uczniów z dostępnych materiałów.
        Dziękujemy księdzu Krzysztofowi, który towarzyszył nam w tej wycieczce i pomagał w bezpiecznym i spokojnym przebiegu wyjazdu. Zostało mu także powierzone zadanie, aby uwiecznił to klasowe wydarzenie na zdjęciach i dzięki niemu mamy obszerną galerię zdjęć.